15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați

fructe cu continut scazut de zahar

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați

Este cunoscut deja faptul că începutul unei diete este extrem de dificil. Insă știați care sunt fructele și legumele cu un conținut scăzut de zahăr, pe care le puteți consuma?

Aflați din rândurile următoare, care sunt cele 15 fructe și legume care dețin un conținut scăzut de zahăr, care cu siguranță vor aduce beneficii în dieta ta.

 

Fructe cu conținut scăzut de zahăr

Măr

Un prim fruct de luat în seamă și care cu siguranță ar trebui să se afle pe această listă este mărul.

Merele sunt extrem de hrănitoare pentru organismul nostru, și poate veni cu până la 19 g de zahăr, 25 g de carbohidrați și 5 g de fibre. Datorită substanțelor fitochimice aflate în mere, acestea ne ajută în gestionarea greutății, sunt benefice și pentru persoanele care suferă de diabet, iar consumul lor ajută totodată și la îmbunătățirea sănătății oaselor, sănătății pulmonare sau cea gastrointestinală.

Citește și: 10 fructe cu conținut scăzut de carbohidrați care nu îți vor crește glicemia

legume pentru dieta
15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Citește și: Cum să pierzi în greutate? Secretele pe care franțuzoaicele nu ar dori ca tu să le afli

Căpșune

Un alt fruct de luat în seamă și extrem de gustos este și căpșuna. Exact ca în cazul fructelor de pădure, căpșunele dețin un conținut scăzut de zahăr, însă în același timp dețin un conținut ridicat de fibre.

Cu alte cuvinte, putem regăsi la o cană de căpșune întregi, cu până la 7 g de zahăr și 3 g de fibre, iar pe lângă acestea, regăsim o sursă bogată de vitamina C și minerale, printre care se află și potasiu, calciu, fosfor și magneziu.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Pepene verde

In ciuda faptului că acum nu este chiar sezonul lui, vara ar trebui să consumăm din ce în ce mai mult pepene verde.

Pe lângă faptul că acesta este încărcat în apă, deține și nenumărate fibre alimentare și antioxidanți, menționând faptul că o cană de pepene verde, deține cu până la 10 g de zahăr, și 140 ml de apă, iar în plus, este și încărcat cu vitamina A, C, licopen, acid folic, colină, calciu, magneziu și fosfor. Cu alte cuvinte, pepenele verde ne ajută în gestionarea greutății, dat fiind faptul că îmbunătățește sațietatea și reduce IMC, chiar și tensiunea arterială.
Pe de altă parte, acesta se revanșează și în ceea ce privește indicele său glicemic ridicat, dat fiind faptul că deține o sarcină glicemică scăzută prin intermediul conținutului scăzut de carbohidrați, fiind recomandat atunci când vorbim despre persoanele cu diabet, ca acesta să fie consumat totuși cu moderație.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Portocale

Portocalele sunt binevenite indiferent de sezon, în special dat fiind faptul că, dacă este vorba despre o portocală de dimensiuni mai mari, aceasta va conține cu până la 17 g de zahăr, 5 g de fibre, și

cu până la 160 ml de apă. În plus, acestea sunt și bogate în antioxidanți, încărcate cu vitamina C, bogate în vitamina A, beta caroten, luteina, zeaxantină, calciu, folat, magneziu și potasiu.

legume cu continut scazut de zahar
15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Mure

Exact ca în cazul căpșunelor, și murele dețin un conținut scăzut de zahăr, acestea în special dintre toate fructele de pădure, dat fiind faptul că regăsim la o porție de 100 g de mure, doar 5 g de zahăr, respectiv 5 g de fibre și 10 g de carbohidrați totali.

Cu alte cuvinte, murele sunt cele care cresc oxidarea grăsimilor și îmbunătățesc totodată și sensibilitatea la insulină, în special în ceea ce privește bărbații supraponderali, dat fiind faptul că acestea au și un efect antidiabetic.

Citește și: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta- catena.ro

fructe si legume cu continut ridicat de zahar
15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Grapefruit

Nu trebuie să uităm nici de Grapefruit, reține și el un conținut scăzut de zahăr, însă în același timp și un conținut ridicat de apă, dat fiind faptul că la 100 g, regăsim doar 7 g de zahăr. Astfel, în momentul în care vom consuma mai des Grapefruit, acesta devine o sursă bogată de vitamina C, un antioxidant puternic, perfect pentru corpul nostru.

fructe pentru dieta
15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Pepene galben

Pe lângă pepenele roșu, chiar și pepenele galben este scăzut în zahăr, și absolut perfect atunci când vine vorba despre o dietă cu un conținut scăzut de carbohidrați. Regăsim la 100 g de pepene galben, 1 g de fibre și doar 8 g de zahăr, fiind absolut delicios în zilele călduroase de vară.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Avocado

Este cunoscut deja faptul că avocado devine din ce în ce mai consumat în zilele noastre, în diferite combinații, iar acest aspect nu se întâmplă degeaba. Se pare că avocado este numit de către nutriționiștii din întreaga lume ca fiind un aliment complet, dat fiind faptul că deține un conținut ridicat de fibre, antioxidanți și grăsimi sănătoase, având astfel un conținut scăzut de zahăr și carbohidrați, regăsim la 100 g de avocado cu până la 1 g de zahăr, 7 g de fibre, și 9 g de carbohidrați. Pe lângă toate acestea, avocado deține și vitamina C, E și A, dar și cantități scăzute de acid folic, cupru și proteine.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

 

Legume cu conținut scăzut de zahăr

Castravete

Bineînțeles că pe lângă toate fructele menționate până în acest moment, regăsim pe această listă și doar câteva dintre legumele care dețin un conținut scăzut de zahăr, printre care se află și castravetele. Acesta rămâne în continuare o legumă răcoritoare și hrănitoare, extrem de săracă în zahăr, însă bogată în apă, regăsim la o porție de 100 g de castraveți, doar 2 g de zahăr și 95 ml de apă.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Sparanghel

Nu trebuie să uităm ca din când în când să adăugăm în rețetele noastre și sparanghel, dat fiind faptul că acesta conține o cantitate scăzută de grăsimi și zahăr. Pe lângă toate acestea, regăsim în sparanghel mulți nutrienți importanți, beneficii pentru organismul nostru, iar la 100 g de sparanghel, regăsim doar 2 g de fibre și 2 g de zahăr, alături de niciun gram de grăsime. Sparanghelul este consumată în special ca diuretic, însă poate ajuta și la un metabolism mai rapid.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Citește și: A ieșit la iveală conversația dintre Roberta și fosta soție a lui Sebastian de la „Casa iubirii”! Incredibil ce și-au putut spune cele două: „Tu o să rămâi doar mama copilului său, iar eu prima lui iubire reală!”- kanald.ro

Citește și: Subiecte Română Evaluare Națională 2024 pentru clasa a 8-a: Modelul publicat pe EDU.ro- stirilekanald.ro

Salată iceberg

In ciuda faptului că există nenumărate persoane care preferă salata verde, se pare că salata de tip iceberg este cea care deține un conținut scăzut de calorii și de zahăr, regăsim la 100 g de salată, cu până la 95 ml de apă, 1 g de fibre și doar 2 g de zahăr.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Broccoli

Broccoli nu este o legumă consumată chiar la fiecare masă sau de către toate persoanele, însă cu toate acestea ar trebui să știți că deține un conținut scăzut de zahăr, fiind absolut perfect pentru orice tip de dietă abordați, inclusiv cele cu un conținut scăzut de carbohidrați. Astfel, regăsim la o porție de 100 g de broccoli, cu până la 3 g de fibre și 2 g de zahăr, iar în plus, acesta este și plin de vitamine, precum A, C, D, E și K, dar și fibre alimentare, calciu, fier, fosfor, zinc și potasiu.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles se poate nenumărate modalități și deține de asemenea un conținut scăzut de zahăr, regăsim la 100 g cu până la urmă de zahăr grame de fibre, fiind benefică pentru a se adăuga în alimentația persoanelor care suferă în special de diabet sau caută o legumă cu un conținut scăzut de zahăr, în ciuda gustului său amar, se poate consuma de minune în nenumărate combinații.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Varză

Pe lângă varza de Bruxelles, chiar și varza normală reprezintă o alegere potrivită în momentul în care căutăm legume cu un conținut scăzut de zahăr, aceasta având totodată și un conținut scăzut de grăsimi, regăsim la 100 g de varză cu până la 6 g de carbohidrați, 3 g de fibre și de zahăr, iar aceste grame de zahăr sunt în principal glucoză și fructoză. Pe lângă toate acestea, varza este o sursă bogată și de vitamina A, C, D, E și K, dar și minerale precum calciu, fier, magneziu, zinc și sodiu.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]

Spanac

Nu în ultimul rând, regăsim pe această listă și spanacul, o altă legumă cu un conținut scăzut de zahăr, însă în același timp cu un conținut ridicat de apă, excelent în momentul în care avem nevoie să se reducă pofta noastră de mâncare. Regăsim la o porție de 100 g de spanac, cu până la 90 ml de apă și până într-un gram de zahăr, ceea ce înseamnă că poate să fie consumat în siguranță atât de persoanele care suferă de diabet, cât și de persoanele care țin o dietă.

Te invităm şi mâine, pe kfetele.ro, pentru a descoperi cele mai noi și utile sfaturi și recomandări de la specialiști în domeniul sănătății, frumuseții și stilului de viață.

15 fructe și legume cu conținut scăzut de zahăr bune pentru dieta ta cu conținut scăzut de carbohidrați[Sursa foto: freepik]



Citește și:

Tendințele de manichiură pentru 2024

Cum să pierzi în greutate? Secretele pe care franțuzoaicele nu ar dori ca tu să le afli

ȘOCANT! Vedeta care a ajuns să mănânce din gunoaie. Sărăcia a TRANSFORMAT-O total. FOTO

Ce a spus public Radu Ștefan Bănică despre Andreea Marin?! „Află ea după”. Nu s-a ferit și a recunoscut asta și despre Violeta

Iubita lui Dinu Maxer, Magdalena Chihaia, construiește un imperiu în afaceri. Cu ce se ocupă atunci când nu este pe scenă

Horoscop 23 iunie 2024. Află ce zodie va face o rezervare pentru a pleca în vacanță

Incredibil cum arăta Mihaela de la „Casa iubirii” în urmă cu 12 ani! Fotografiile în care abia o recunoști pe câștigătoarea sezonului 2

"Au murit într-o secundă!" Au apărut imaginile de pe camerele de supraveghere cu accidentul în care au pierit Mihaela și Paul


Cookies