Vitamine și minerale esențiale pentru un păr sănătos


Aflați din rândurile următoare care sunt vitaminele și mineralele care contribuie la sănătatea părului.


In articol:

Părul este

cea mai importantă podoabă a femeilor, fiind un simbol al frumuseții. Mai mult decât atât, un păr sănătos este idealul în frumusețe al oricărei persoane. De aceea, este foarte important să avem foarte mare grijă de părul nostru și să îi oferim o îngrijire corespunzătoare, astfel încât să obținem rezultatul dorit.

Sănătatea părului este direct proporțională cu sănătatea întregului organism. Așadar, dacă avem vreun deficit în organism sau suferim de o anumită afecțiune, părul nostru va avea automat de suferit.

De asemenea, avem nevoie de o alimentație corespunzătoare, odihnă și un stil de viață activ pentru a avea un păr sănătos.

Există anumite vitamine, minerale și alimente care contribuie la sănătatea și frumusețea podoabei capilare. Aflați din rândurile următoare care sunt acestea.

Ce vitamine sunt necesare pentru un păr sănătos

Citește și: 5 pași pentru un păr strălucitor și sănătos

Vitamine și minerale esențiale pentru un păr sănătos

Vitamina A

Vitamina A este esențială pentru menținerea sănătății firului de păr, având un efect antioxidant foarte puternic. Pe lângă faptul că ajută în lupta împotriva mătreții, vitamina A are rol în procesul de secreție a sebumului responsabil de hidratarea scalpului.

Vitamina B

Este cunoscut faptul că vitamina B și întreg complexul de vitamina B are o eficiență în stimularea producției proprii de keratină. De asemenea, vitamina B7, cunoscută și ca biotină, acționează la nivelul rădăcinii și stopează astfel cădere părului.

Vitamina C

Vitamina C  are o capacitate ridicată de a stimula producția de colagen și de a oferi elasticitate firului de păr. Totodată, carența de vitamina C duce la uscarea și despicarea firului de păr.

Vitamina D

Vitamina D are o contribuție semnificativă în menținerea sănătății părului. Aceasta stimulează creșterea și îi conferă elasticitate.

Vitamina E

Vitamina E are un efect antioxidant puternic și stimulează creșterea părului. De asemenea, este o vitamină esențială împotriva vârfurilor despicate deoarece hidratează firul de păr și îi reface structura.

Minerale necesare pentru un păr sănătos și rezistent

Citește și: Cat de eficiente sunt multivitaminele pentru cresterea parului?

Vitamine și minerale esențiale pentru un păr sănătos

Pe lângă complexul de vitamine, există și anumite minerale necesare pentru un păr sănătos și rezistent. Printre acestea se numără colagenul, care pe lângă faptul că este o proteină importantă pentru ten și unghii, acesta contribuie și la frumusețea părului. De asemenea, colagenul are și un puternic efect antioxidant și previne pierderea și subțierea firului de păr.

Totodată, siliciul este un mineral care se găsește în organismul nostru și contribuie la întărirea firului de păr și reduce considerabil căderea părului.

Grăsimile sănătoase de tip Omega 3 reduc considerabil inflamația foliculilor, luptând astfel împotriva căderii părului și îmbunătățesc circulația la nivelul scalpului, fapt care contribuie la creșterea părului.

Care sunt cele mai bune alimente pentru păr

Citește și: Produsele hidratante ne fac părul mai rezistent la umiditate

Vitamine și minerale esențiale pentru un păr sănătos

Alimentația este un factor esențial în îngrijirea părului deoarece toate vitaminele și mineralele menționate anterior se pot procura în stare naturală din anumite alimente pe care le putem introduce în meniul zilnic.

Așadar, există anumite alimente care au în compoziția lor unele vitamine și minerale care contribuie la un păr sănătos și rezistent.

Ouăle

Ouăle sunt pline de proteine, care ajută la menținerea sănătății părului. De asemenea, gălbenușul este plin de vitamine și minerale benefice pentru rezistența acestuia.

Legumele verzi

Legumele de culoare verde închis și în special spanacul sunt legume bogate în fier. Deficiența de fier provoacă căderea părului, de aceea aceste alimente trebuie incluse zilnic în alimentație.

Citricele

Citricele au un conținut ridicat de  vitamina C, care ajută la asimilarea fierului în corp. Este foarte important ca acestea să fie consumate în stare proaspătă pentru a evita conținutul de zahăr din sucurile de fructe.

Semințele și nucile

Semințele și nucile sunt bogate în Omega 3 și Omega 6, grăsimi care contribuie la asigurarea unui păr neted și mătăsos.

Cerealele integrale

Cerealele integrale au  biotină, fier, zinc și alte minerale, care ajută foarte mult în sinteza părului.

Morcovii

Morcovii au un conținut ridicat de  vitamina A, care contribuie la regenerarea foarte bună a folicului de păr. Este recomandat să introducem în alimentația noastră măcar un morcov pe zi pentru un ritm rapid de creștere și regenerare.

Avocado

Avocado este un aliment care are vitamina E, ce ajută la sănătatea folicului pilos. De aceea, trebuie introdus în alimentația noastră zilnică.


Abonează-te pe

Citește și:

Ce este alopecia? Care sunt primele semne pe care le dă boala

Adda, surprinsă de mărturisirile făcute de fiul său. Micuțul i-a spus artistei că este bătrână. Reacția surprinzătoare a Addei

Soția lui Bordea, mărturisiri dureroase: 'Când ai prefera să mori. Când nu ai motiv să...'

Cele mai bune sfaturi pentru vopsirea părului

Care este procesul de albire al părului

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Cooking
Rețeta de Clătite cu miere și fulgi de migdale, cu care îți poți face dimineața mai gustoasă!
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Beauty
Parteneri