În cazul în care persoanele vizate nu depun acest act, pot exista consecințe de-a dreptul supărătoare pentru ele: suspendarea pensiei.
Casele de Pensii sunt cele care, de obicei, transmit astfel de informații periodic, la fel cum s-a întâmplat și recent, atunci când a fost făcută publică și informația conform căreia un anumit act trebuie neapărat să fie depus de către pensionari, astfel încât să nu riște pierderea venitului lunar. În caz contrar, pensionarii pot rămâne fără bani, până când situația este remediată, dar în plus, riscă și alte consecințe, precum:
- Suspendarea plății pensiei – banii nu se mai virează
- Întârzierea reluării plăților – chiar dacă documentul este depus după data limită, procesarea poate dura
- Afectarea pensiilor de urmaș – în cazul unui dosar cu mai mulți beneficiari, suspendarea vizează toate persoanele implicate
Pensionarii riscă să își piardă venitul, dacă nu vor depune la timp, un act important
Este vorba despre depunerea certificatului de viață, până la finalul acestei luni, mai exact până pe data de 30 septembrie 2025. Acest act reprezintă documentul care este folosit în aproape toate statele europene, iar atunci când vine vorba despre țara noastră, acest act confirmă că persoana în cauză, este în viață, iar în același timp, împiedică virarea banilor către persoane care au trecut în neființă sau către conturi unde nu sunt atribuite.
În ceea ce privește categoriile de pensionari care ar trebui să acorde atenție sporită acestui aspect și acre au obligația de a depune certificatul de viață, sunt următoarele, conform click.ro:
Citește și: Anunțul momentului pentru români!- stirilekanald.ro
- Pensionarii din România – indiferent de tipul de pensie primită
- Pensionarii din străinătate – cei care primesc pensie din România și nu au desemnat un mandatar prin procură specială
- Noii beneficiari nerezidenți – cei care primesc certificatul de viață împreună cu decizia de pensionare
- În plus, chiar și beneficiarii de pensie de urmaș trebuie să depună acest certificat, în caz contrar, se suspendă dosarul
Pentru ca pensionarii sau persoanele vizate să se asigure că depun așa cum trebuie toate actele necesare,
trebuie să urmeze pas cu pas acest proces:- Obținerea documentului – se ridică de la Casa de Pensii, se primește prin poștă sau se descarcă online
- Completarea datelor (numele, prenumele, CNP-ul, adresa și semnătura beneficiarului)
- Certificarea documentului – este validat de primărie, notar sau alte autorități locale (în România) sau poate fi autentificat de ambasade, consulate sau autorități recunoscute (în străinătate)
- Transmiterea certificatului – depunerea se poate face la ghișeu (la Casa de Pensii), prin poștă sau online
- Confirmarea depunerii – pensia se plătește, după ce documentul este înregistrat în sistem