Nutrientul care combate durerile de cap: Ce trebuie sa mananci ca sa scapi de migrene


Foarte multe persoane se confrunta des cu migrene si gasirea unui remediu eficient poate reprezenta o provocare.


In articol:

Nutrientul care combate durerile de cap: Ce trebuie sa mananci ca sa scapi de migrene. Foarte multe persoane se confrunta des cu migrene si gasirea unui remediu eficient poate reprezenta o provocare. Ingerarea prea frecventa a medicamentelor de genul Nurofen nu reprezinta o solutie pe termen lung.

Exista studii insa care demonstreaza ca alimentatia poate  avea o influenta asupra acestora. Astfel, o dieta bogata in acizi grasi omega-3 poate reduce frecventa si severitatea durerilor de cap.

Cum combate Omega-3 migrenele

Acizii grasi Omega-3 fac parte din categoria acizilor grasi polinesaturati, care produc molecule numite oxilipine. Sunt substante care atenueaza durerile prin urmare, pot ajuta la reducerea migrenelor. Un studiu efectuat pe un grup de 182 de voluntari care experimentau problema migrenelor a analizat beneficiie Omega-3, prin urmarea a 3 diete.

Dupa 16 saptamani de studiu, participantii au notat cat de frecvente au fost durerile de cap si cum le-a afectat calitatea vietii. La sfarsit, grupurile care au beneficiat de o dieta cu un nivel mai mare de Omega-3 au raportat o scadere semnificativa a frecventei migrenelor, iar cand au experimentat dureri de cap, acestea au fost mai scurte si mai putin severe. Conform studiului, dieta a contribuit la o reducere insemnata a frecventei si severitatii durerilor de cap.

Nutrientul care combate durerile de cap: Ce trebuie sa mananci ca sa scapi de migrene
Nutrientul care combate durerile de cap: Ce trebuie sa mananci ca sa scapi de migrene[Sursa foto: PixaBay]

Surse de Omega-3 pentru alimentatia ta

Foarte multe aliimente contin acizi grasi Omega-3. Printre acestea se numara, bineinteles, pestele gras, precum hering, somon, macrou, ansoa, sardine, ton la conserva, dar si seminte, mai ales chia si cele de in, avocado, stridii, soia, nuci, iarba grasa.

Citeste si: Cel mai bun aliment pentru sanatatea creierului: De ce il recomanda neurologii

Astfel, beneficiile acestor acizi grasi depasesc managementul durerii, iar Omega-3 protejeaza sanatatea sistemului endocrin si a inimii, in plus, combat inflamatiile si depresia si imbunatatesc functionarea creierului. Prin urmare, alimentele in Omega-3 nu sunt indicate doar in combaterea migrenelor, ci si pentru sanatatea noastra generala. In plus, un somn suficient ajuta la refacerea creierului si diminuarea migrenelor.

 


Abonează-te pe

Citește și:

CITEŞTE: Cât timp se fierbe un porumb. Care este procedura corectă

Nu mai arată deloc așa! Fiica lui Adrian Păunescu este de nerecunoscut

CITEȘTE: Cine este, cu adevărat, ANCA DUMITRA (Gianina), celebra actriţa din Las Fierbinţi

CITEȘTE: Cine este ANCA SEREA. Biografie: dată nașterii, căsătorie, dramă, copii

CITEȘTE: Cea mai puternică rugăciune în POSTUL CRĂCIUNULUI

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

CITEȘTE: Cine este CĂTĂLINA BOBONETE, soția lui Mihai Bobonete

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Pentru tine
Parteneri