Mario Prada și istoria casei de modă Prada


Mario Prada și istoria casei de modă Prada

Află istoria casei de modă Prada și cum a revoluținat acest brand lumea fashionului.


In articol:

Istoria casei de modă Prada

Compania înființată de frații Martin și Mario Prada în Milano producea, la începuturi, geamantane, valize și cufere din materiale impermeabile.

În scurt timp, aceștia s-au reorientat și au început să creioneze accesorii din piele. Au deschis primul magazin de lux din Milano, numit Galeria Vittorio Emanuelle II.

În anul 1919, familia regală devine oficial,  client Prada și împrumută modelul blazonului Casei Savoy.

Mario, fondatorul Prada, moare în anul 1958, iar conducerea companiei este preluată de fiica sa, Luisa. După 20 de ani, aceasta va intra în posesia celor trei moștenitori ai Luisei, Miuccia, Marina și Alberto.

Citeste si: Guccio Gucci și istoria casei de modă Gucci. Brandul a fost numit „ambasadorul italian al modei”

Miuccia, nepoata lui Mario Prada, a preluat conducerea companiei

Miuccia a fost cea care a redresat atunci firma care înregistra vânzări în scădere, venind la cârma afacerii în anul 1977. Avea pe atunci 29 de ani, un master în științe politice, însă nicio pregătire în domeniul fashion-ului.

Era „o femeie care nu este în mod natural un designer, care a devenit însă o clarvăzătoare", scria publicația The New York Times.

Citeste si: „În dulap? În altă parte nu găseai s-o ascunzi?” Gabriela Cristea l-a prins pe Tavi Clonda în fapt- wowbiz.ro

Citeste si: Hande Erçel și impresarul Hakan Sabancı formează cel mai nou cuplu: ”Totul merge bine, venim din vacanță”. Cum arată bărbatul care i-a furat inima faimoasei actrițe- radioimpuls.ro

Adeptă a comunismului, Miuccia Prada, o feministă convinsă, și-a câștigat notorietatea odată cu prima ei colecție, în anul 1984. Ea a folosit materiale fine și cu ajutorul unei tehnici de producție inovative, a creat o linie de produse care au revoluționat tendințele acelor vremuri.

Celebra creatoare se căsătorește, în anul 1987, cu Patrizio Bertelli. Acesta deținea o firmă de marochinărie și i-a acordat soției sale libertate deplină în manevrarea producției sale.

Mario Prada și istoria casei de modă Prada

Astfel, Prada începe să creeze pantofi și se extinde în toată lumea: Paris, Londra, New York, Milano și Tokyo. În anul 1994, avea vânzări de 210 milioane de dolari, 8 fabrici și 47 de magazine.

Se spune că Prada aducea la fiecare magazin absolut tot, de la mobilier la papetărie, iar Bertelli distrugea complet o vitrină când nu era mulțumit de felul în care era aranjată.

Citeste si: ”Am divorțat pentru că am fost lovită, fizic” Ce spune Matilda Pascal Cojocărița despre bătăile crunte pe care le-a primit din partea fostului soț: ”Era un om interiorizat, suferea în interior”- kanald.ro

Citeste si: Edu.ro Barem Română simulare Evaluare Națională 2023. Iată cum se rezolvă corect subiectele!- stirilekanald.ro

Miuccia nu s-a mulțumit cu atât, în sensul că brandul Prada a început să producă și alte obiecte unicat, cum ar fi: haine, inele, cercei, brățări, coliere, broșe. Acestea însă nu s-au bucurat de succesul scontat, din cauza prețului mare și lipsei publicității.

Citeste si: Giorgio Armani și istoria casei sale de modă. Brandul italian este printre cele mai râvnite din lume

Prada a fost acuzată de „snobism inversat”

Prada a avut o strategie nouă, a promovat un stil util, acea ,,estetică a celor care lucrează", care a salvat brand-ul. ,,Întotdeauna am crezut în realizarea unor lucruri noi și în folosirea de materiale noi, pe care nu le-am mai folosit niciodată sau pe care nu le-am mai folosit o perioadă îndelungată", spunea, Miuccia Prada.                         

Revoluția Prada a detronat concepția „produselor se firmă", de aceea a fost acuzată de „snobism inversat". Aici este însă secretul succesului, crearea unui stil puternic și în același timp subtil, care să nu epateze.                                        

Miuccia spunea deseori ,,Iubesc hainele. Poate că nu iubesc moda, dar iubesc hainele în totalitate."

Pentru publicul mai tânăr, Miuccia a creat, în anul 1992, linia de produse ,,Miu Miu", care a avut mare succes. În 2002, aceasta a lansat o linie de produse cosmetice, iar în 2004 a scos pe piață celebrele parfumuri Prada.

Cea mai recentă creație a acestui brand este colecția de ochelari de soare „Minimal Baroque", piese care au ajuns în casele a milioane de femei din întreaga lume.


Abonează-te pe

Citește și:

Cum să ai succes în viaţă dacă eşti introvertit. 5 sfaturi utile

Rețetă de Paste cu creveți, roșii și pătrunjel, ușor de preparat

Ți se rupe sufletul! Ce au făcut fetițele Alinei Sorescu, nevoite să plece cu tatăl lor. Sfâșietor - ego.ro

Adda, surprinsă de mărturisirile făcute de fiul său. Micuțul i-a spus artistei că este bătrână. Reacția surprinzătoare a Addei - kudika.ro

Calendar ortodox 18 martie 2023. Ce sărbătoare este sâmbătă? - stirilekanald.ro

Edu.ro Subiecte Română simulare Evaluare Națională 2023: Când vor fi disponibile subiectele online? - kanald.ro

Un nou scandal în industria muzicală? Adrian Enache și Aurelian Temişan, schimb de replici dure: ”Păi ce să-i fac, dacă e mai sobru”. Ce și-au reproșat și de unde a pornit... - radioimpuls.ro

Fiul Vicăi Blochina s-a mutat cu Victor Pițurcă! De ce nu mai vrea Edan să stea cu mama lui?! - wowbiz.ro

Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
Gina Matache i-a serbat ziua nepotului său. Mama Deliei a avut parte de clipe emoționante
Citește mai departe
Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Vedete
Parteneri