Lygia Alexandrescu, specialistul Kfetele.ro în NUTRIŢIE: Cum slăbim fără înfometare? 3 reguli prin care ne putem accelera metabolismul


Lygia Alexandrescu, specialistul Kfetele.ro în nutriție, ne învață în articolul de astăzi cum putem slăbi fără să ne înfometăm.

Exista nenumarate interventii nutritionale de pierdere a excesului ponderal, insa odata atinsa greutatea normala sau chiar ideala, constatam ca nu e deloc usor s-o pastram pe o perioada indelugata de timp. Singurul mod prin care greutatea corporala poate fi redusa si apoi mentinuta este acela de a schimba pentru tot restul vietii, atat obiceiurile alimentare cat si pe cele legate de activitatea fizica regulata.

In general, dietele populare pun in pericol sanatatea pentru ca fie sunt fade (se bazeaza doar pe alimente sarace caloric dar si nutritiv), fie sunt hipoglucidice (limiteaza drastic aportul de glucide). In plus, aceste diete se adreseaza intregului public, fara a tine seama de particularitatile fiecarei persoane in parte: stare de sanatate, circumstante socio-profesionale, etc. si deci de la bun inceput este inteles faptul ca nu pot functiona pentru toata lumea la fel. Solutia optima este un program nutritional personalizat care are ca scop, in primul rand furnizarea tuturor nutrientilor necesari organismului si unei vieti sanatoase si echilibrate.

Invatarea principiilor alimentare, a modului corect de combinare ale acestora si constientizarea actului alimentar, cu toate implicatiile sale, sunt doar cateva dintre beneficiile obtinute in urma adoptarii unui astfel de program nutritional. In plus, dieta personalizata nu face schimbari majore si abrupte in tranzitia de la vechile obiceiuri alimentare la noul mod de hranire.

Asadar intr-o prima faza se pune intrebarea: Cum slabesc?

Trebuie stiut mai intai ca greutatea corporala este controlata de numarul de calorii ingerate dar si de cele consumate intr-o zi. Pentru a slabi trebuie ingerate mai putine calorii decat poate consuma organismul. Acest lucru este posibil daca se stabileste si se urmeaza un plan de alimentatie sanatoasa si echilibrata dar si unul care sa presupuna exercitii fizice regulate. Din punct de vedere al programului alimentar, o dieta care restrictioneaza portiile si exclude anumite alimente este greu de urmat pe o perioada indelungata; si atunci singura alternativa este o dieta care sa tina cont de alimentele sanatoase preferate si care sa asigure suficiente calorii si nutrienti si mai ales diversitate alimentara. O dieta echilibrata ar trebui sa acopere urmatoarele cerinte nutritionale: pana la 15% proteine, 30% lipide si 55% glucide (carbohidrati).  Atunci cand pierderea ponderala este impusa, aportul caloric este redus, iar tipul alimentelor si frecventa meselor sunt principala preocupare, se obtin efecte durabile in timp.

Citeste si: Primele declarații ale soției lui Mihai Constantinescu: “Să ne rugăm! E grav! Să ne ajute Dumnezeu!” Artistul a facut stop cardio-respirator și e internat la Terapie Intensivă

In acelasi timp trebuie asigurate vitaminele si mineralele din alimente si daca este cazul, ele trebuie furnizate din suplimente, pentru asigurarea unei viteze metabolice optime.

Chiar si cand organismul nostru se afla in stare de repaus, el consuma o cantitate de energie bazala necesara pentru a asigura functionarea organelor vitale si mentinerea temperaturii sale normale.  Sigur ca atunci cand facem exercitii fizice, corpul are nevoie de mai multa energie si metabolismul accelereaza pentru a i-o furniza. 

Putem asadar mentiona 3 reguli prin care metabolismul poate fi imbunatatit in mod natural, printr-un mod de viata sanatos.

1. Se mananca des, nu se sare peste mese si se consuma gustari sanatoase intre mese.

Prin mese frecvente se evita infometarea, se asigura o sursa constanta de energie si se mentine eficienta metabolismului. Organsimul uman este dotat cu un mecanism de supravietuire prin care se depoziteaza grasimea pentru a ne proteja de infometare. Atunci cand sarim peste mase sau tinem o dieta foarte stricta, organismul „considera” ca urmeaza o perioada grea, de infometare si reactioneaza prompt incetinind metabolismul pentru a conserva energia.  Se conserva in special depozitele de grasime, pierderea in greutate are loc in special prin pierderea apei si a tesutului muscular.  De aceea, pentru a mari metabolismul este indicat sa mancam de 5 ori pe zi, 3 mese principale si gustari intre ele.  In acest fel, asiguram un metabolism ridicat pe tot parcursul zilei.

lygia alexandrescu

2. Se fac exercitii fizice in mod regulat. 

Nu numai ca efortul fizic duce la cresterea metabolismului, dar acesta din urma va ramane la cote inalte si pentru o importanta perioada de timp dupa terminarea exercitiului.  Este o modalitate sigura de a arde mai multe calorii.

3. Mentinerea cat mai constanta a glicemiei este cea mai eficienta metoda de slabire.

Nu trebuie renuntat niciodata la o masa principala (in special la micul dejun) si trebuie consumate gustari (fructe si legume proaspete) bogate in nutrienti intre aceste mese principale. Alimentatia echilibrata, cu mese dese si reduse cantitativ previn puseele de foame exacerbata, furnizeaza constant energie organismului si mentin un metabolism eficient si o silueta armonioasa, fara prea mare efort.

Dacă ai întrebări pentru Lygia Alexandrescu, specialistul Kfetele.ro în nutriție, trimite un mail la adresa [email protected] si vei primi răspunsul într-un timp cât mai scurt!


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Lifestyle

Elena Gheorghe, dezvăluiri emoționante. Ce aventuri a trăit artista în Turcia

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Beauty

Parteneri