Ce poți să mănânci când alăptezi. Care sunt alimentele permise?


Nu există o dietă pe care trebuie să o respecți dacă alăptezi, atâta timp cât ai o alimentație sănătoasă, bogată de asemenea în vitamine, proiene și fibre.


In articol:

Pentru început, trebuie să cunoști faptul că o alimentație corectă și echilibrată te va ajuta să îți completezi rezervele nutriționale de după naștere, evitând în același timp epuizarea. Descoperă, în rândurile de mai jos, care sunt vitaminele de care ai nevoie în timpul alăptării, conform recomandărilor medicilor de specialitate:

Citeste si: BEBELUȘI: Ce legume introducem la 6 luni

Ce poti manca cand alaptezi

Ce poti manca cand alaptezi

[Sursa foto: Pexels]

Ce poți să mănânci când alăptezi

Dacă ai născut recent, este bine să consumi alimente care stimulează producția de lapte.

O alimentație adecvată te poate ajuta să produci în mod natural o cantitate suficientă de hrană pentru bebelușul tău! Așadar, medicii recomandă consumul de cereale integrale precum fulgii de ovaz și orezul brun, dar și năut sau legume cu frunze verzi( spanac, kale, broccoli). De asemenea, migdalele, feniculul, ghimbirul, usturoiul, semințele de susan și de in te vor ajuta să își completezi alimentația potrivită în timpul alăptării.
Pe lângă aceste exemple, ți-am pregătit și o listă cu ce poți să mănânci, în funcție de importanța aportului de vitamine și acizi grași.

Omega 3

Acizii grași Omega 3 sunt extrem de importanți pentru sistemul cardiovascular, creier și starea psihică. Omega-3 se regăsește în cantități considerabile în pește, motiv pentru care medicii nutriționiști recomandă cu încrederea proaspetelor mămici. Omega 3 are grijă de dezvoltarea vederii și a funcțiilor cognitive ale bebelușului și poate fi procurat doar prin alimentație, așa că o dietă pe baza acestor acizi grași sau chiar apelarea la suplimente este recomandată mamelor în timpul

alăptării.

Vitamina C

Vitamina C este un nutrient esențial care asigură sănătatea organismului. Cunoscută și sub denumirea de acid ascorbic, vitamina C se regăsește în multe alimente și suplimente și susține buna funcționare a funcțiilor biologice, precum sinteza colagenului și vindecarea rănilor, având numeroase alte beneficii. Un mare avantaj pentru proaspetele mămici este și faptul că vitamina C ține în frâu senzația de oboseală, care poate reprezenta o adevărată problemă în prima perioadă a îngrijirii unui sugar. Doza recomandată de Insititutul Național de Sănătate al Americii este de 120 de miligrame pe zi pentru o mamă cu vârsta de peste 19 ani.

Citeste si: CITEȘTE: Câte calorii ar trebui să consumi zilnic

Ce poti manca cand alaptezi

Ce poti manca cand alaptezi

[Sursa foto: Pexels]

Ce poți să mănânci când alăptezi- alimente bogate în calciu

Potrivit cercetătorilor, femeile au nevoie de mai mult calciu în organism decât bărbații, dat fiind faptul că pierd sânge lunar din cauza menstruației. Altfel spus, o femeie are nevoie de o dietă bogată în calciu pentru a preveni apariţia osteoporozei şi a crampelor musculare, dar şi pentru a trece mai uşor peste perioada menstruală. Pentru o proapătă mămică, nivelul de calciu este de 1000 de mg pe zi în perioada alăptării. 

Vitamina D

Vitamina D ajută la o mai bună absorbție a calciului și a fosforului, având rol principal în remodelarea osoasă. Aceasta poate ajunge în organism prin intermediul alimentației sau se poate forma la nivelul pielii în urma expunerii adecvate la razele solare. Cercetările arată faptul că sugarii pot primi vitamina D și din laptele mamei, dacă aceasta are resurse suficiente sau consumă suplimente în timpul alăptării.

Fierul

Fierul ajută la oxigenarea în parametrii normali a țesuturilor, fapt prin care este menținută dezvoltarea armonioasă a sistemului imunitar, sănătatea cardiovasculară și dezvoltarea cognitivă. Copiii se nasc cu resurse considerabile de fier, pe care le primesc de la mamă în timpul sarcinii, iar din cauza acestui lucru lipsește adesea din corpul unei femei din princina sângerărilor, în special cele de la naștere.

Citeste si: CITEȘTE: În cât timp poți rămâne însărcinată

Ce poti manca cand alaptezi

Ce poti manca cand alaptezi

[Sursa foto: PixaBay]

Câtă apă trebuie să bei când alăptezi

Medicii recomandă proaspetelor mămici să consume minim 1-1,5 ml de apă în fiecare zi, deoarece hidratarea constituie unul dintre cele mai importanți factori în alăptare. După hrana sugarului, mama va simți oricum nevoia să consume mai multe lichide decât de obicei, dar nu trebuie să forțeze suplimentul de lichide, căci organismul va solicita de la sine în cazul în care este nevoie de acest lucru. Apa simplă sau ceaiurile neîndulcite sunt recomandate.

 


Abonează-te pe

Citește și:

Ce se întâmplă când renunți la anticoncepționale

Banii le aduc fericirea! Ce a primit Andra de la Măruță, unele femei doar visează!

CITEȘTE: Listă de cumpărături pentru maternitate

Cât timp se fierb SUZETELE. Care este secretul?

În cât timp se eliberează certificatul de naștere. Care este procedura?

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Lifestyle

La ce temperatură se bea vinul roșu

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Specialisti
Parteneri