Se pare că nenumărați pensionari au tendința să facă o greșeală comună în depunerea actelor, greșeală care i-ar putea costa pensia.
Casa Națională de Pensii Publice a anunțat recent faptul că există o actualizare a anumitor documente, care au în vedere în special persoanele care primesc pensie de urmaș, actualizare care este absolut obligatorie. În caz contrar, există șanse mari ca aceasta pensie să nu mai intre în posesia persoanelor beneficiare.
Care sunt românii care și-ar putea pierde pensia în viitorul apropiat
Citește și: Se oferă concediu medical plătit 100% pentru părinți! Află care sunt condițiile acestui ajutor legal
Atunci când vine vorba despre categoriile de persoane care ar putea intra în posesia acestui tip de pensie, în situația decesului unui pensionar sau a unei persoane care îndeplinea condițiile pentru pensionare,
- Copiii (până la 16 ani, respectiv 26 de ani- dacă sunt înscriși într-o formă de învățământ), care au o invaliditate apărută înainte de împlinirea vârstei de 16 ani sau pe durata studiilor
- Soțul supraviețuitor (în cazul în care căsătoria a durat cel puțin 15 ani), cu excepția decesului provocat de un accident de muncă sau a unei boli profesionale
- Părinții care aveau în grijă copii cu vârsta mai mică de 7 ani, la momentul decesului persoanei în cauză
Actul care se depune greșit și nu este actualizat deseori de către aceste persoane, se referă la adeverințele care confirmă continuarea studiilor. Acestea se pare că trebuie să fie depuse semestrial. Mai exact, atunci când este vorba despre elevi, aceștia sunt obligați de lege să prezinte adeverințele până pe data de 25 septembrie, în acest an, iar studenții până la data de 25 octombrie. În caz contrar, se va suspenda plata, ceea ce înseamnă că solicitantul inițial nu va mai beneficia de acest venit suplimentar oferit de stat.
În ceea ce privește documentele generale care trebuie să fie depuse odată ce decesul persoanei în cauză s-a produs, din nefericire, pentru a beneficia de această pensie de urmaș, sunt următoarele:
- Cerere tip
- Certificat de deces al persoanei decedate
- Acte de stare civilă ale urmașilor
- Adeverință de studii, în cazul copiilor
- Dovezi privind cauza decesului, acolo unde este cazul și se cer
- Carnet de muncă și/sau de pensii
- Adeverințe de venit, diplome
- Declarație privind locul de ședere