6 cele mai bune alimente de mâncat pentru a vă întări sistemul imunitar

alimente pentru sistemul imunitar
6 cele mai bune alimente de mâncat pentru a vă întări sistemul imunitar

Sistemul nostru imunitar se poate întări mai mult dacă veți consuma anumite alimente. Însă știați care sunt acestea?

Aflați din rândurile următoare, care sunt doar unele dintre alimentele pe care le puteți consuma pentru a vă întări sistemul imunitar.

 

1. Ciuperci

Anumite soiuri de ciuperci sunt cunoscute pentru capacitatea lor uimitoare de a stimula sistemul imunitar. Sunt bogate în beta-glucani, un tip de fibre care stimulează și îmbunătățește activitatea celulelor albe din sânge, care sunt fundamentul sistemului nostru imunitar.

În plus, ciupercile conțin o varietate de substanțe bioactive care au efecte antimicrobiene, antivirale și antiinflamatorii. Acestea toate ajută la îmbunătățirea sistemului de apărare naturală al corpului nostru. O modalitate excelentă de a-ți susține sistemul imunitar și starea generală de bine este să includeți produse cu ciuperci în dieta ta.

2. Nuci

Multora dintre noi le place să mâncăm niște nuci pentru a ne încălzi î n nopțile reci de iarnă. Aceste dulciuri delicioase conțin o cantitate substanțială de vitamina E, care vă poate ajuta natural să vă întăriți sistemul

imunitar. Nucile, migdalele și fisticul sunt printre cele mai bune tipuri de nuci pentru a obține o cantitate sănătoasă de această vitamină, iar grăsimile nutritive naturale din aceste nuci ajută la absorbția acestei vitamine. Nucile sunt bune adăugate la fulgii de ovăz și salate sau le puteți mânca pentru a profita de aceste calități.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

Citește și: 5 semne că nu mănânci suficient

alimente bogate in nutrienti
6 cele mai bune alimente de mâncat pentru a vă întări sistemul imunitar[Sursa foto: freepik]

Citește și: 9 beneficii dovedite ale ceaiului verde pentru sănătate

3. Citrice

Nu numai că sunt delicioase, citricele conțin o cantitate mare de vitamine și minerale. Pentru a ne recupera mai repede când răcim, avem tendința de a recurge la remedii naturale din fructe citrice, cum ar fi lămâile.

Sistemul imunitar este, de fapt, întărit de aceste fructe, ceea ce arată că nu este doar o coincidență. Majoritatea fructelor citrice conțin flavonoide și vitamina C în cantități mari, care ne întăresc imunitatea și ne ajută să luptăm împotriva infecțiilor. Producția de globule albe din sânge este stimulată de vitamina C, care este esențială pentru menținerea sănătății imune generale și combaterea infecțiilor. Citricele oferă și o combinație uimitoare de fibre, vitamine și minerale.
Sunt bogate în vitamina A și folați, care sunt vitale pentru menținerea unui sistem imunitar sănătos. De asemenea, conținutul lor de fibre ajută la dezvoltarea unui microbiom intestinal sănătos.

4. Fructe de mare

Fructele de mare sunt o sursă excelentă de proteine și acizi grași Omega-3, care, de asemenea, ajută la întărirea sistemului imunitar și la menținerea acestuia să funcționeze corect.

Micronutrienții precum zincul și seleniul, care sunt abundenți în fructele de mare, ajută la proliferarea globulelor albe și a trombocitelor pentru a ne menține imunitatea activă. Încercați să mâncați două până la trei porții de fructe de mare în fiecare săptămână și veți vedea că nu mai suferiți de răceală și gripă. Peștele grase, cum ar fi somonul, macroul și sardinele, sunt, de asemenea, bogate în vitamina D. Această substanță stimulează sistemul imunitar și protejează organismul de infecții.

Citește și: Patrick a decis: "Teodora e genul meu de femeie!" Alexandra fierbe de gelozie. Tânăra nu acceptă această decizie. Aflați ce se va întâmpla, joi, 25 iulie, de la ora 10:00 și 16:30, la Kanal D- kanald.ro

Citește și: Doctorița Gavril, relație amoroasă cu un mafiot de peste Prut, pe care l-a stors de bani! Detalii șocante- stirilekanald.ro

alimente bogate in fibre
6 cele mai bune alimente de mâncat pentru a vă întări sistemul imunitar[Sursa foto: freepik]

5. Iaurt

Datorită numeroaselor sale beneficii, iaurtul, un produs din lapte fermentat, este un aliment de bază. Probioticele, sute de bacterii benefice, sunt introduse în corpul tău atunci când mănânci iaurt. Aceste probiotice colonizează intestinele și ajută la îndepărtarea bacteriilor și virușilor dăunători care încearcă să-ți invadeze corpul. Când luați câteva linguri de iaurt zilnic, vă veți întări sistemul imunitar și vă veți simți mai puternic ca niciodată.

6. Ghimbir

Deși poate nu-ți place gustul, ghimbirul este foarte bun pentru tine. Vă ajută să treceți aproape de orice, datorită proprietăților sale antioxidante și antiinflamatorii. Ajută la prevenirea infecțiilor metabolice și chiar a stresului psihic. Există multe moduri distractive de a consuma ghimbir. Făcând ceai de ghimbir, în special în zilele în care te simți rău. În plus, pastă de ghimbir are proprietăți uimitoare și o poți folosi gătită sau ca garnitură. Conform National Library of Medicine, ghimbirul poate reduce durerile musculare după exerciții fizice datorită proprietăților sale antiinflamatorii. De asemenea, poate îmbunătăți sănătatea gastrointestinală, diabetul zaharat și bolile cardiovasculare. Conform Healthline, mierea și ghimbirul sunt ambele antioxidanți puternici cu proprietăți antiinflamatorii și antibacteriene, mierea ajutând sistemul imunitar să răspundă la infecții și împiedică proliferarea celulelor.

alimente bogate in vitamina c
6 cele mai bune alimente de mâncat pentru a vă întări sistemul imunitar[Sursa foto: freepik]



Citește și:

Parodontoza. Cauze. Simptome și tratament

9 beneficii dovedite ale ceaiului verde pentru sănătate

Andreea Marin a făcut SENZAȚIE într-un costum de baie DECOLTAT. Vedeta are o siluetă perfectă, după ce a slăbit considerabil FOTO

Imagini tulburătoare cu trupul neînsuflețit al lui Andrei Versace: zăcea într-o baltă de sânge de zile bune

Pan Zhanle i-a bătut recordul lui David Popovici la 100 de metri. Cum a reacţionat înotătorul român: "Am fost puţin luat prin surprindere"

Ce poți să faci dacă te strâng pantofii. Metode banale ca să lărgești pantofii fără a-i distruge

Alara Turan, care joacă rolul Deniz în serialul “Tablou de familie”, schimbare spectaculoasă de look, după încheierea filmărilor! Iată cum arată în prezent superba actriță 

VIDEO Rezultate admitere liceu 2024: La ce liceu am intrat? Verifică online rezultatele repartizării computerizate


Cookies