DESCOPERĂ: Cât timp se fierbe morcovul


Află cât timp se fierbe morcovul.


In articol:

Cât timp se fierbe morcovul

Morcovul este o legumă cu un conținut ridicat de apă(86% – 95%) și betacaroten.

Astfel că, 100 grame de morcovi conțin:

- apă 88%;

- calorii 41;

- proteine 0.9 grame;

- carbohidrați 9.6 grame;

- zaharuri ca sucroză și glucoză 4.7 grame;

- fibre solubile și insolubile 2.8 grame.

Citeste si: SFATURI: Cât timp se fierbe sucul de roșii

Morcovul aduce în organism și alți nutrienţi foarte importanți, cum ar fi:

- vitamina A;

- vitamina B6;

- vitamina B7;

- vitamina K care are un rol foarte important în procesul de coagulare al sângelui;

- potasiu;

- biotină esențială în metabolismul grăsimilor;

- antioxidanți.

Citeste si: SFATURI: Cât timp se fierbe răcitura. Cum gătești piftia perfectă

Morcovul poate să fiarbă la aburi sau după metoda clasică, în apă.

Foarte important: cantitatea de apă trebuie să acopere cu 1 centimetru morcovii, care urmează sa fie supuși procesului de fierbere.

Rădăcinoasele, din care fac parte și morcovii, trebuie puse, înainte de toate, în apă rece cu sare și apoi aduse la punctul de fierbere.

Se recomandă ca morcovii proaspeți să fie fierți întregi sau tăiați în bucăți mari, deoarece, dacă sunt tăiați mărunt, își pierd substanțele hrănitoare.

Morcovii congelați se toarnă direct în apa clocotită, fără a fi decongelați în prealabil și se fierb.

Citeste si: CITEȘTE: Cele 8 alimente care previn aparitia ridurilor

Oala în care se fierb morcovii trebuie sa fie din material emailat, cu capac.

Când se fierb mai multe legume, se pun la fiert mai întâi cele care fierb mai greu, cum ar fi morcovul, care are nevoie de 25-30 de minute.

Morcovii care au fost fierți cu tot cu coajă sunt mai gustoși și se curăță mai ușor cât sunt fierbinți.

Piureul de morcovi se prepară cât timp legumele sunt fierbinți.

Foarte important:

Morcovii nu își pierd vitamina A și carotenul prin fierbere, dar acestea pot fi distruse într-un mediu acid. De aceea, nu se adaugă la fiert oțet, sare de lămâie sau suc de lămâie.

morcov beneficii

Citeste si: DESCOPERĂ: Ce se pune în must ca să nu fermenteze

Timpul de fierbere pentru morcovi este următorul:

* morcovul întreg, netăiat, 25-30 de minute

* morcov tăiat rondele, cubuleţe sau fâșii, 8-10 minute

* la abur, morcovul rondele sau cubuleţe, 10-15 minute

Dacă morcovii sunt congelați, îi aruncăm în apa clocotită fără a fi decongelați și îi fierbem aproximativ 15-20 de minute.

Morcovii mai pot fi copți sau prăjiți, iar în acest caz timpul necesar preparării acestora este următorul:

* coacere în felii mari, 40-45 minute la o temperatură de180°C

* prăjire rondele 5-7 minute.

Citeste si: NOTEAZĂ: Cea mai bună rețetă de rapane în sos de vin cu usturoi

Cura cu morcovi și suc de morcovi

Cura cu morcovi este benefică atât pentru adulți, cât și pentru copii și trebuie urmată aproximativ două-trei săptămâni.

Morcovul este „doctorul" ochilor

Se știe că morcovul conține betacaroten, care îmbunătățește vederea.

Se recomandă consumul zilnic de morcovi cruzi în diverse salate.

În prima parte a zilei, specialiștii ne recomandă să consumăm un pahar de suc proaspăt de morcovi, între mese.

Sucul de morcovi poate fi combinat cu:

- suc de de lamaie

- suc de portocala

- suc de sfeclă

- suc de țelină

- suc de pătrunjel.

Citeste si: CITEȘTE: Cum să îți faci ceai de soc pentru slăbit. Care sunt beneficiile socului

Morcovul contribuie la procesul de detoxifiere a organismului

Cura cu morcovi este una dintre cele mai eficiente metode de detoxifiere naturală.

Morcovii previn îmbătrânirea pielii

Cura cu morcovi si suc de morcovi, ținută timp de 2 săptămâni, contribuie la ameliorarea ridurilor fine de expresie.

Morcovii susțin stratul de colagen din piele și redau elasticitatea.

Scade colesterolul și regenerează sângele

Cura cu morcovi duce la scăderea colesterolului, crește aportul de Ca în organism și contribuie la împrospătarea sângelui.

„Pectatul de calciu, un tip de fibră solubilă în morcov, se dovedeşte a deţine proprietăţi ce scad colesterolul; vitaminele B şi câteva minerale, inclusiv o doză semnificativă de Ca şi K se pot lua tot din morcov. Eu recomand celor cu dietă vegetariană, pentru creşterea nivelului de Ca, să bea zilnic 200 mililitri suc proaspăt de morcov. Acidul folic ajută la păstrarea unui sânge sănătos şi nu numai”, a spus medicul nutriționist, Lavinia Bratu.

Morcovul previne și înlătură acneea

Cura cu morcovi și suc de morcovi este recomandată pentru adolescenții care au acnee sau ca tratament împotriva problemelor cutanate.

Datorită nutrienţilor și enzimelor, morcovii reușesc să mențină un nivel normal al pH-ului pielii.

Sucul de morcovi poate fi combinat cu miere și lămâie și reprezintă un factor important în stimularea imunității organismului.

Vindecă cicatricile și petele

Cura cu morcovi are ca efect ameliorarea petelor și cicatricilor de pe piele.

Însă, de această dată, morcovul nu se mai consumă, ci se aplică extern, sub formă de comprese îmbibate cu suc de morcovi, pe zonele afectate.

O altă metodă constă în aplicarea de feliuțe subțiri de morcovi pe locurile cu semne pigmentare sau cu cicatrici.

Morcovii combat căderea părului

Datorită vitaminelor pe care le conțin, morcovii stimulează circulația sângelui în zona scalpului și implicit regenerează firul de păr.

reteta morcov

Medicul nutriţionist Lavinia Bratu susține că morcovii ajută organismul să lupte cu adevărații inamici ai sănătății, cum ar fi:

- neoplaziile

- accidentele cerebrovasculare

- bolile cardiace

- bolile de cancer

- bolile de inimă.

„Un studiu realizat la Harvard a arătat că femeile care mânăncă zilnic un morcov, reduc riscurile atacului de cord cu 22%. Un alt studiu ce a implicat 90.000 de infirmiere, urmărite timp de 8 ani, a arătat că, prin consumul de morcovi de 5 sau mai multe ori pe săptămână, riscul accidentelor cerebrovasculare s-a redus în mod spectaculos cu 68%! Studiile ce au examinat persoane ce consumă beta-caroten – morcovi, spanac, broccoli, grapefruit roz-, au dovedit doar un procent de 40-70% probabilitate de a se îmbolnăvi de cancer pulmonar, spre deosebire de cei cu niveluri scăzute de beta-caroten”, adaugă medicul Lavinia Bratu.

Citeste si: NOTEAZĂ: Cele mai bune diete de slăbit pe termen lung

Rețetă salată de morcovi cu pătrunjel

Ingrediente

- 250 de grame de morcovi

- 1 lingura de otet (sau o lingurita, dupa preferinte) sau zeama de lamaie

- 1-2 lingurite de ulei de masline

- 1 lingura de patrunjel verde tocat

- sare

- piper

„Peste morcovii dați pe răzătoare adăugăm sare, pătrunjelul și piperul. Apoi adăugăm uleiul și oțetul (sau zeama de lămâie, în funcție de ce doriți).

Mai puteti adauga ardei iute taiat felii, boia de ardei iute sau un catel de usturoi ras fin, in functie de gustul pe care il doriti sa il aiba salata de morcov.

Amestecam totul foarte bine, iar dupa ce am terminat trebuie sa o lasam 15 minute, sa se armonizeze toate gusturile", Gina Bradea.


Abonează-te pe

Citește și:

NOTEAZĂ: Dulceață de trandafiri. Cum se face și de ce ingrediente ai nevoie

Imagini BOMBĂ! Marian Vanghelie s-a ascuns cu o femeie misterioasă

NOTEAZĂ: Cât timp se fierb cartofii pentru piure

DESCOPERĂ: Cât timp fierb ciupercile. Ce soiuri se fierb cel mai repede

NOTEAZĂ: Rețetă de măsline pane. Mod de preparare și ingrediente necesare

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Divertisment

Leon Dănăilă, unul dintre cei mai buni neurochirurgi din lume, vine duminică la “40 de întrebări cu Denise Rifai”

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri