Cum slăbești cu tărâțele de Psyllium. Care sunt beneficiile acestor tărâțe și cum ajută organismul pentru a slăbi


Originară din India, psyllium se numără printre cele mai bune laxative naturale care nu irită mucoasa gastrică. Planta reglează tranzitul intestinal, iar din acest motiv este des folosită în curele de slăbire.


In articol:

Semințele de psyllium restabilesc flora intestinală și ameliorează sindromul colonului iritabil, reglând în același timp glicemia, deoarece împiedică trecerea rapidă a glucozei din tubul digestiv în sânge.

„Dacă veţi consuma tărâţe de psyllium, pofta de mâncare va fi redusă şi, implicit, veţi slăbi. De asemenea, ele formează un gel care absoarbe toxinele şi reduce riscul apariţiei cancerului de colon”, explică dr. Laurențiu Luca.

Mai mult, oamenii de știință de la Universitatea Ottawa au observat că, pentru reducerea valorilor colesterolului, seminţele de psyllium sunt mai eficiente decât recurgerea la o dietă săracă în grăsimi. Află, în acest articol, cum slăbești cu tărâțele de Psylium și care sunt beneficiile acestora.

Citeste si: Cum detoxifici corpul cu SEMINȚELE de IN. "Ajută la controlul greutăţii, dar şi la prevenirea apariţiei cancerului"

Cura cu tarate de psyllium

Cura cu tarate de psyllium

[Sursa foto: Pexels]

Beneficiile tărâțelor de psyllium

Tărâțele de psyllium reduc pofta de mâncare

Datorită conținutului ridicat de fibre spongioase, tărâțele de psyllium contribuie la scăderea poftei de mâncare și ajută la eliminarea toxinelor din organism.

Sunt perfecte dacă te hotărăști să urmezi o cură de slabire, dar și pentru prevenirea apariției kilogramelor în plus.

De asemenea, aceste plante conțin polizaharide, dintre care aproximativ 15% mucilagii. În compoziția lor mai intră și acizii grași nesaturați ți fitosteroli.

Ameliorează constipația

Folosite drept supliment alimentar, tărâțele de psyllium se atașează de mâncarea nedigerată din tractul digestiv, absorb apa și își măresc volumul. Un studiu publicat în „Alimentary Pharmacology & Therapeutics” demontrează faptul că un consum regulat de 5,1 grame de tărâțe de psyllium, de două ori pe zi, îmbunătățește semnificativ tranzitul intestinal în cazul pacienților diagnosticați cu o formă de constipație cronică.

Citeste si: Cura de slăbire cu semințe de floarea-soarelui. Slăbește 8 kilograme în 10-20 de zile

Reduc nivelul zahărului din sânge

Este cunoscut faptul că fibrele întârzie absorbția intestinală a zahărului, însă semințele de psyllium pot face acest lucru mult mai rapid și eficient. Potrivit unui studiu publicat în „American College of Nutrition”, sâmburii sau tărâțele de psyllium sunt capabile să încetinească digestia alimentelor și au un efect mai mare asupra nivelului de zahăr din sânge.

Ajută la scăderea nivelului de colesterol

Semințele de psyllium sunt capabile să se lege de acizii grași și de cei biliari, ceea ce poate duce la eliminarea lor din organism. Un studiu efectuat în urmă cu ceva timp a arătat faptul că ficatul folosește colesterolul în procesul de înlocuire a acestor acizi biliari pierduți. Că urmare, nivelul colesterolului rău din sânge scade.

Ajută la scăderea tensiunii arteriale

Fibrele din semințele de psyllium au capacitatea de a scădea tensiunea arterială și nivelul trigliceridelor la pacienții cu diabet. De asemenea, acestea pot avea un efect benefic și asupra inimii.

Citeste si: 6 Idei de mic dejun dacă ești la dietă. „În legătură cu sortimentul de pâine, fiecare trebui să-şi găsească pâinea care să fie pe gustul lui"

Cura cu tarate de psyllium

Cura cu tarate de psyllium

[Sursa foto: Unsplash]

Cum slăbești cu tărâțele de psyllium

Potrivit autorului dietei South Beach, doctorul Arthur Agatston, pentru a reduce indicele glicemic al oricărei mese din zi trebuie să urmăm câțiva pași foarte simpli. Înainte cu aproximativ 15 minute de a ne așeza la masă este bine să consumăm o linguriță de semințe de psyllium și un pahar cu apă.

Ajunse în stomac, acestea se transformă într-o masă alunecoasă care își croiește drum prin tractul digestiv. Fibrele se combină cu mâncarea, iar mai apoi încetinesc procesul de digestie.

Medicii nutriționiști recomandă să introducem semințele de psyllium în orice tip de aluat, fie el de pâine, prăjituri, chec sau torturi. Mai mult, putem adăuga aceste semințe în supe, ciorbe sau salate.

Semințele de psyllium se consumă, de regulă, înainte de masa principală a zilei, fiindcă elimină pofta de mâncare excesivă și conferă senzația de sațietate.


Abonează-te pe

Citește și:

5 plante miraculoase care purifică aerul din casă

Acum se bat, dar înainte se pozau nud! Poze interzise cu foștii soți Reghecampf

Cu ce se mănâncă năutul. Care sunt cele mai bune combinații de mâncare cu năut

Cura de slăbire cu semințe de dovleac. Slăbește 5 kilograme în 7 zile

Cură de detoxifiere de 10 zile cu sucuri verzi. Scăpați de toxine și apelați la această cură de detoxifiere

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
,,Ne mutăm”. Gabriela Cristea, nemulțumită pe rețelele de socializare. Ce a pățit prezentatoarea TV
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri